Veertig procent van de wereldbevolking, 3 miljard mensen, is nog niet bereikt met het Evangelie. Van al het opgehaalde geld voor zending, zendingswerkers en andere middelen gaat zo’n 90 % naar landen en gebieden waar al een kerk is. “Dit zijn erg confronterende cijfers”, aldus Marcel Oosterkamp van CAMA Zending. Volgens Marcel is het nodig dat er meer aandacht wordt besteed aan de onbereikte volken. Vandaar dat CAMA Zending in samenwerking met dertien andere organisaties de campagne ‘No-Choice’ heeft gelanceerd. Het is een campagne waarin bewustwording wordt gecreëerd dat het hard nodig is om de miljarden mensen die nog nooit over Jezus gehoord hebben in ieder geval een eerlijke kans te geven om voor Hem te kiezen.
Ook Jan Wolsheimer, directeur van MissieNederland, schrok toen hij de cijfers hoorde. “Ik dacht dat die cijfers niet waar konden zijn! Maar helaas is het de realiteit. Met een paar muisklikken bestel ik spullen in China, maar ondanks onze moderne communicatiemiddelen lukt het ons niet om het belangrijkste wat we hebben in dat soort landen te verspreiden: het Evangelie van Jezus.”
De cijfers zijn duizelingwekkend, maar hebben ook een gezicht. Kent u bijvoorbeeld Lafita? Waarschijnlijk niet. Ze behoort tot de Zanussi, een bedoeïenenstam in Libië. De Zanussi worden nog niet bereikt met het goede nieuws van Jezus. Ze wonen afgelegen en er zijn geen zendelingen onder hen. Lafita kan niet kiezen voor Jezus. Want ze heeft nog nooit over Hem gehoord.
CAMA Zending en de andere deelnemers van #nochoice zijn diep geraakt. U ook? Doe dan mee en lees op www.no-choice.nl hoe u iets kunt betekenen. Zo kunt u bidden voor de onbereikte volken, verhalen delen van de minst bereikten of zendeling worden bij bijvoorbeeld CAMA Zending.